Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme selaimen päivittämistä uudempaan versioon.

HYVINVOINTILUENNOT

 

Hyvinvointiluennot sopivat osaksi yrityksen virkistyspäiviä tai arkea, messuohjelmaan, seuroille tai kouluille. Luennoilla erilaisia aiheita lähestytään ratkaisukeskeisesti ja kuulijoita osallistavasti. Luennoilta kuulijat saavat konkreettisia ratkaisuja arjen hyvinvoinnin edistämiseksi, jolloin niistä tulee osa päivittäistä työhyvinvointia. Tilaisuus ja sisältö räätälöidään aina tilaajan toiveiden mukaisesti ja siihen on mahdollista yhdistää esimerkiksi ohjattua taukoliikuntaa, ryhtiklinikka tai kävelypalaveri. Jos yhteisösi aihe ei löydy alta, ota rohkeasti yhteyttä ja jutellaan toteutuksesta lisää. 

  

Luentovalikoima

 

 1. Elämäntapamuutoksen tekeminen

Elämäntapamuutos on prosessi, joka pitää sisällään paljon erilaisia vaiheita ja se vaatii onnistuakseen arjen toimivia rutiineja. Elämäntapamuutoksen taustalla on arvo- ja ajatusmaailman muutos, joka näkyy pieninä hyvinä arjen valintoina. Kyseessä on tapa elää. Luennolla keskustellaan elämäntapamuutoksen toteuttamisesta kiireyhteiskunnassa ja siinä onnistumisessa. 

 

2. Työhyvinvoinnin edistäminen

Työhyvinvointi kuuluu parhaimmillaan jokaiseen työpäivään ja on sekä työyhteisön yhteinen asia, että jokaisen työntekijän omalla vastuulla. Luennolla keskustellaan työyhteisön ja sen jäsenten arjen konkreettisista mahdollisuuksista työhyvinvoinnin edistämiseksi. 

 

3. Iltapäivän työtehokkuuden lisääminen elämäntapojen kautta

Vireystaso, jaksaminen ja työtehokkuus ovat monien asioiden summia, joihin voidaan vaikuttaa terveillä elämäntavoilla. Luennolla keskustellaan eri elämäntapojen vaikutuksesta vireystilaan ja työtehokkuuteen sekä arjen konkreettisista toimenpiteistä niiden lisäämiseksi. 

 

4. Stressinhallinta ja palautuminen voimavarana

Yhteiskunnassa, jossa deadlinet stressaavat ja kiire painaa mieltä, on erityisen tärkeää osata käsitellä stressiä, purkaa ja hallita sitä sekä palautua riittävästi. Näin jaksaminen ja hyvinvointi pysyvät hyvänä, eikä loppuunpalamisia tule. Luennolla keskustellaan stressinhallinnan ja palautumisen konkreettisista keinoista ja niiden tärkeydestä. 

 

5. Fyysisen aktiivisuuden lisääminen osaksi päiviä

Nykyisin ihmiset istuvat suurimman osan päivästään ja lukuisat tutkimukset osoittavat miten se aiheuttaa ongelmia kehossamme. Päivissä on ajankohtia, jonne fyysisen aktiivisuuden lisääminen sopii luonnostaan ja on ajankäytöllisesti järkevää. Luennolla keskustellaan fyysisen aktiivisuuden lisäämisestä, sen hyödyistä ja arjen konkreettisista mahdollisuuksista siihen eri elämäntilanteissa.

 

6. Terveellisen ravitsemuksen kulmakivet

Ravinteikas, monipuolinen ja terveellinen ravinto vaikuttaa kokonaisvaltaisesti terveyteen. Tämän lisäksi on merkittävää miten ravintokäyttäydymme. Ravinto vaikuttaa merkittävästi mm. jaksamiseen ja vireystilaan. Luennolla keskustellaan ravintokäyttäytymisen kultaisesta keskitiestä ja mahdollisuuksista ravinnon parantamiseen lisäämällä hyviä asioita.

 

7.  Taukoliikunnan hyödyt tuki- ja liikuntaelimistön ongelmien vähentäjänä

Tuki- ja liikuntaelimistön ongelmat kasvavat kasvamistaan lisääntyneestä istumisesta, päätetyöskentelystä ja passiivisuudesta johtuen. Väärät lihakset passivoituvat ja venyvät ja väärät kiristyvät. Kehon ryhtiä vahvistava ja kireyksiä avaava liikunta tuo kehoon lihastasapainoa ja vähentää merkittävästi tai poistaa kokonaan tuki- ja liikuntaelimistön ongelmia ja sitä kautta sairauspoissaoloja. Luennolla käydään läpi kehittämäni lajin toiminnallisen liikkuvuuden liikkeitä, ryhtiin vaikuttavia asioita sekä päätetyöskentelijän lihaskunnon- ja kehonhuollon erityispiireitä. 

 

 

 

Tiedustelut ja tarjouskyselyt

 

EVELIINA NAULO

MY WAY ATHLETICS OY 

  

+358 50 340 2270

eveliinanaulo@mywayathletics.fi

Tai pyydä tarjous lomakkeella tästä!